Coveret ovenfor fortæller vist alt om den periode, musikken blev skabt i – og stilen. Ja, med gruppen Picadilly Line og deres eneste album “The Huge World of Emily Small” er vi tilbage i 1967. Gruppen, der var aktiv i en kort periode, var centreret omkring Rod Edwards og Roger Hand og er et af de tidligste eksempler på (vellykket) psykedelisk pop. Pladen blev produceret af Roger Cameron, der var Donovans producer, og Edwards og Hand blev bakket op af det hold af musikere, der stod bag Donovans “Sunshine Superman”, hvilket blandt andet vil sige Danny Thompson (bas), Alan Hawkshaw (tangenter), Herbie Flowers (bas) and Harold McNair (fløjte). Musikken er som sagt pop, men af den mere elaborerede slags med fine vokalarrangementer, som er inspireret af de store forbilleder bl.a. The Hollies og nogle af de amerikanske vokalgrupper, fx Harper’s Bizarre og Mamas and Papas. Og lyden er klar tresser-flower-power, let, luftig, drømmerisk. De senere års voksende interesse for psychedelia og prog-rock har sørget for, at dette unika er blevet genudgivet på cd med ekstramateriale, bl.a. en fortolkning af Bob Dylans “Visions of Johanna” og Everly Brothers’ “Gone, gone, gone”. Anbefales kendere af perioden.