The Who sælger ud igen…

Author:

The Whos 1967-album var – som så meget andet i musiklivet – et kompromis. Pladeselskabet ville have et nyt album, men Pete Townshend synes ikke, at han havde sange nok et helt album og valgte derfor at forbinde de sange, han havde, med hinanden med radio-reklamer og -jingles. Men inden det nåede så langt fandt han ud af, at det var bedre at  Who lavede deres egne jingles og reklamespots, og sådan blev The Who Sell Out til –  et album, der indfangede den voldsomme kommercialisering, som greb populærmusikken i tresserne med reklamefinansierede piratradioer og ekstrem markedsgørelse af den folkelige musik.

Nu fejres albummet med et oppulent bokssæt, der er fyldt til randen med bonusmateriale og andet. Ialt 112 skæringer. LIge noget for inkarnerede Who-fans og pladesamlere.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *