Kvinden som (stor)forbruger

Author:

I dag skal forskning hel(s)t være erhvervsorienteret. Den skal kunne bruges til noget i (erhvervs)livet. Og det er da også forbavsende, hvad sådan erhvervsrettet forskning kan bringe for dagen. Forleden kunne en ph.d.-afhandling afsløre at tykke mænd gør sig bedre i karriereræset end fede kvinder. Og i dag kan man så læse, at „modeforsker“, ph.d. Erik Hansen-Hansen (ja, det hedder han altså…) har fundet ud af, at kvinders shoppingtrang er den rene biologi. Når fruen styrter af sted til udsalget og lader visakortet gløde for at hjembringe livsfornødenheder som mærkevaretøj, sko og fancy tasker, så tjener det et højere formål – nemlig at tiltrække den bedste mand, undskyld: alfahan, til at avle børn med. Moden står i artsbevarelsens tjeneste.
Tilbage står så at forklare, hvorfor de bliver ved, de der kvinder, efter at de har gaflet en alfahan og bidraget til slægtens videreførelse? Men, lad den slags tåbelige spørgsmål ligge. Vi skal jo ikke forstyrre den strømlinede, nyttige forskning.

5 thoughts on “Kvinden som (stor)forbruger”

  1. ‚Interessant‘! Der var godt nok noget der, jeg ikke vidste 😉 Manden i mit liv ville da blive bekymret og frygte sin position, nÃ¥r han ser mig slæbe tøjposerne hjem, hvis han vidste det. Men pÃ¥ den anden side … vi skal ikke have børn sammen, sÃ¥ hva‘ pokker …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *