Jeg omtaler gerne musik og andre kulturgoder, f.eks. bøger og film i min blog. Hvis du/I er interesseret i at få en udgivelse omtalt, så kontakt mig via min emailadresse
(capac_SNABELA_capac.dk).
Forudsætningen for omtale er, at musikken sendes i form af en ORIGINAL cd eller – meget gerne! – vinyl, da det jo er tidens medie.
OBS. Digitale filer – fx. mp3 og musikvideoer – promotionudgaver af CD’er (for promotion only-cd’er) og hjemmebrændte CD’er med digitale filer bliver ikke omtalt.
Tilsvarende gælder det, at e- og lydbøger ikke omtales, kun gammeldags tryksager.
Når jeg har omtalt musik eller andet sender jeg altid et link til omtale til kontaktpersonen.
Jeg forsøger at omtale de fremsendte medier, så hurtigt det lader sig gøre og gerne i forbindelse med udgivelsestidspunktet. Men det kan ikke altid lade sig gøre, så bær over med capac, hvis der kommer forsinkelser – linket skal nok komme. Det kan sikkert også forekomme, at jeg helt glemmer at omtale en plade.
Desværre.
SOM LÆSERNE HAR BEMÆRKET, SÅ HAR JEG ISÆR OMTALT (ANBEFALET) MUSIK. MEN JEG VIL GERNE OMTALE ANDET, FX. DIGTSAMLINGER, BØGER OM MUSIK, GOD LITTERATUR OG BIOGRAFFILM . SÅ HVIS DU/I ER INTERESSERET, SÅ SKRIV PÅ OMTALTE EMAILADRESSE.
And in english:
I do recommend music, books, films etc. in my weblog. If you want me to recommend a record, book etc. please contact me here:
mr.capac_et_gmail.com
My condition is, that the music must be available
as an original CD og vinyl record.
Digital files (mp3 etc.) and musicvideoes, for-promotion-only-CD’s, and homemade CDs will not be reviewed by me.
The same goes for e- and audiobooks. Only printed books will do.
When I recommend a record, I will send a link to my recommandation to my contact person.
I try to write about the stuff, I receive as fast as possible. But sometimes it takes some time – but the recommandation will come and so will the link. Please be patient.
As the reader of my blog will see, I have first of all written about music, but I would like to write about other stuff such as poetry, books on music, literature and
movies. So if you are interested, please let me know.
@Donald: ja, du har nok ret i at musikken pÃ¥ mange mÃ¥der er pÃ¥ retur. Og jeg tror ogsÃ¥ der blandt andet er en simpel teknologisk forklaring. Hvis du har adgang til “alt” via streaming og lader strømmen køre i tide og utide, sÃ¥ bliver dit forhold til musikken let overfladisk. Vi lytter ikke længere til musik, nÃ¥r den strømmer ud gennem mobiltelefonen. Den er reduceret til muzak pÃ¥ linje med den, vi stadigvæk kan være uheldige at blive udsat for i supermarkeder og lign. – Men med til billedet hører ogsÃ¥, at der stadigvæk er mennesker, der har glæde ved at spille musik og ogsÃ¥ har noget pÃ¥ hjerte – og som trodser tidens tendens. SÃ¥ jeg er fortrøstningsfuld. Musikken – som kunsten i det hele taget – skal nok overleve, selv om det bliver sværere at leve af at skabe kunst og musik.
Æv – det er svært at skrive om, min kommentar kunne forbedres i flere henseender.
Det var ikke kun musikstil, men livsstil, som blev forbundet med en komponist, beat-gruppe, rock-stil, metal, folk, country, pladebutikkernes labels + flere mere detaillerede labels.
Musik generelt er pÃ¥ retur – og du kender alle grundene.
Musik blev brugt til at skabe en identitetsagtig gruppefølelse, nogle gange helt absurd. Det gÃ¥r tilbage til den klassiske musiks storhedstid i 1830-70’erne, mÃ¥ske lidt flere Ã¥r i begge ender (der er selvf. ikke skarpe grænser) hvor vi ser tydelige tegn pÃ¥ starstruckness, tilbedelse af store kunstnere, artister. Der var iextreme tilfælde som da en kvinde gik med et cigarskod fra Liszt, klaverkomponisten. Eller “Holder De af Brahms”-syndromet, hvor man identificerer en musikstil med en bestemt komponist. At kvinders tilbedelse steg til hidtil usete højder med Beatles koncerter (og mÃ¥ske nogle andre substitutter) i 60’erne husker vi der er i den alder, ogsÃ¥ selv om vi mÃ¥ske ikke selv gik til lige den slags koncerter. Pigerne havde behov for at lære deres sexualitet og drengene mÃ¥tte ogsÃ¥ lære og forstÃ¥ at piger kan være lige sÃ¥ irrationelle i pardannelse som drengene. (Det kom der mange dÃ¥rlige parforhold ud af!?)