Dr. Martens i himlen – og nede på jorden igen…

Author:

Det forekommer ikke at være så længe siden ( i hvert fald ikke i denne blogs nostalgiske perspektiv ), at Dr. Martens seje støvler blev et modefænomen i Danmark. Det var vel i slutningen af 80’er og i 90’ne!? I hvert fald var der intet over og under dem. Især pigerne var vilde med de dér lidt klodsede støvler. Jeg kan huske, at jeg undrede mig over den pludselige popularitet, fordi støvlen havde været kendt i England længe, og jeg havde set adskillige engelske bandmedlemmer med det footwear. Nå, men modens veje er uransalige.
Nu læser jeg så, at firmaet vil have de døde til at hjælpe sig med salget. Det store reklamefirma Saatchi & Saatchi, der ikke er bange for at overskride grænser, vil bruge afdøde rockikoner som Curt Kobain, Joe Strummer, Joye Ramone og Sid Vicious som blikfang for en ny reklamekampagne. Ideen er, at deres fremtræden skal signalere, at støvlerne er skabt for evigheden. Man må da håbe, at kunderne ikke misforstår reklamerne derhen, at støvlerne har en kort levetid…
Sid Vicious i himlen med Dr. Martens

PS. Courtney Love – Curt Kobains enke – protesterer, fordi hun ikke har givet tilladelse til Kobains medvirken post mortem…

PPS. Seneste nyt: Dr. Martens har fyret reklamebureauet og droppet kampagnen…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *