Lille, store Prince kom, spillede og sejrede på Roskilde, hvis man ellers kan tro mediernes omtaler. I to timer forvandlede han festivallejren til et udendørs diskotek, en partyzone, en fest med dans og sang. Og inden længe udsender den lille fyr sit 27. album med titlen “20TEN”. Og endnu engang går han alternative veje i distributionen af sin musik. Pladen sælges nemlig sammen med The Mirror og nogle andre europæiske magasiner. Kun i USA distribueres den traditionelt via Warner. For Prince har fået nok at internettet og al dets fildelingsgalskab. Han nægter at samarbejde med YouTube, ITunes og andre legale såvel som illegale sites, der lever af at videresælge musik. Han har også for længst slagtet sin egen hjemmeside… For Prince er Internettet en død sild. Lige som MTV er det. Og i øvrigt er han også modstander af Ipods og anden digital isenkram, der blot stopfordrer musikkonsumenterne. Bagstræb eller nytænkning? I hvert fald slår Prince en velment slag i bolledejen med sit forsøg på at finde andre veje at komme ud til sine fans på. Og det giver publicity, ingen tvivl om det. [link]
Sorry Prince…