Radio Pop FM

Author:

Medens vi venter på den private public service-radiokanal, som regeringen har villet med sit seneste medieforlig med DF, så satser Berlingske Media og SBS på en ny rendyrket kommerciel radiostation, der skal samle tråden op efter kuldsejlede Radio 100FM (og TV2 Radio…). Det originale navn på den nye station bliver Radio Pop FM. Så ved vi lige som, hvor vi er. Men det er ikke bare pop, der vil strømme ud fra fra frekvenserne 99.9 (Randers) og 100.0 (Sjælland). For en gangs skyld er de helt unge ikke en del af det udspekulerede segment. Det er derimod de såkaldt “modne lyttere” mellem 35-55 år, og musikken vil være pop fra 70’erne, 80’erne og 90’erne. De grønne og overmodne lyttere må så finde andre kanaler at lytte til. Formodentlig.

Spørgsmålet er så, om der er penge i projektet. Vil man kunne tjene penge på det segment? Måske ville det have været smartere at satse på det overmodne segment. Det er jo seniorerne, der er den voksende befolkningsgruppe, dem, der er eller kommer på pension snart, har penge og tid til at lytte. Hvis de ellers gider…

6 thoughts on “Radio Pop FM”

  1. Jeg er også i målgruppen aldersmæssigt, men der er ingen chancer for at jeg nogensinde kommer forbi den frekvens.

  2. @spunky: Du røg ind i køen med kommentarer, jeg skal monitorere. Jeg har skærpet mine spamkriterier lidt, efter jeg blev hacket af kineserne. Men jeg skal nok samle dig op…og du er ikke den eneste.

  3. jeg kunne ikke være mere enig….
    Jeg tilhøre målgruppen og jeg gider sgu ikke lytte til den kanal.
    for det første gider jeg ikke høre konstant at høre hits fra 70erne, 80erne og 90erne.
    jeg vil udfordres med ny musik og også gammelt, men ikke nødvendigvis hit på hit.
    der er lavet så fandens maget musik gennem tiden og størstedelen bliver aldrig spillet

    jeg tror det er en radiostation der fÃ¥r det svært, for det er et meget selektivt sekment de har valgt at satse pÃ¥….

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *